Friday, August 19, 2011

Altın İşlemi

Benim düşüncem altının çok yükseldiği ve 1700'lere geriletecek kar realizasyonun olacağı yönündeydi (en azından Eylül başına kadar bu yatay seyri, sonra Hindistan düğün sezonuyla beraber yıl sonuna kadar 2000'lere bir ralli öngörüyordum). George Soroz gibi büyük yatırımcıların altın pozisyonunu azaltıp tarım arazilerine dönmesi de beni etkiledi. Ayrıca Merkel-Sarkozy görüşmesinin biraz daha tatmin edici olacağını ve ABD verilerinin nötr geleceğini düşünüyordum. O yüzden 1730-40'larda sattım. Fakat Fed'in Avrupa bankaları hakkındaki açıklaması ve negatif ABD haberleri işi berbat etti. Altın şu anda 1862.

Tesellim para kaybetmemiş olmam, ancak şu anda başka yatırım aracı olmadığı için para da kazanamıyorum (tarım arazisi alamadım sonuçta). Bu seviyelerden yine de bir gerileme olacağını öngörüyorum, bilhassa Avrupa merkez bankaları piyasa genişletmek için altın satmaya başlarsa (1780'ler gibi). ABD tahvilleri son 60 yılın en düşük seviyesinde (%2). Burada da fazla ekmek yok.

No comments:

Post a Comment