Tuesday, August 30, 2011

UCAK Test Analizi

13 Haziran'da 2,65TL seviyesinden UCAK testine başladım. Teknik olarak amaç MACD pozitif ve RSI 70'e yükselirken alım yapıp 2,75-2,80 aralığında satmaktı (%5). Her ne kadar azalan tepelere güvenmiyor olsam da, artan diplerden cesaret aldım. Ayrıca MACD'nin ne kadar geriden geldiğini ve RSI'ın bu hisse için önemini görmek istedim.

Algoritma test ettiğim için stop-loss koymadım. 12 Ağustos'ta pozisyon arttırıp ortalama fiyatı 2,23'e çektim (her ne kadar değer kaybeden hissede pozisyon arttırmayı sevmesemde, testin devam etmesi için gerekliydi). 22 Ağustos kapanış fiyatı 2,38 oldu. 2,35'te hisseden çıkarak %5,3 kar ile testi sonlandırdım. Şimdi 11 Ağustos'ta başlayan ralliye bakalım. Gün içerisinde 1,53-1,76 bandında işlem gören hisse 1,71'den kapandı.

Bu ralliye RSI 30'u ve WSR -80'i geçtiği gün, yani 12 Ağustos'ta katılıp pozisyon arttırdım. Artan hacim de bu yukarı hareketi destekledi. Trend takip eden MACD'nin ne kadar geç pozitife geçtiğini bir kere daha görmüş oldum. RSI ve WSR tabanlı bu testte hareketli ortalama teyidini kullanamadığım için, hareketli ortalama direnç görevi gördü.

No comments:

Post a Comment